Återkomsten!!! Del 240 ungefär...

Så var motivationen för att blogga äntligen tillbaka...

Efter ett par personers tjatande återupptar jag skrivandet, och ska försöka hålla det uppe med åtminstonde 3-5 inlägg i veckan...

Sitter här en söndagskväll som detta och lyssnar på lite trevlig musik som klingar lika mycket i öronen som Jesses pumpskott i Alliansen när han träffar ramen. Dvs väldigt högt... Farligt högt...

Serien har rullat på sedan sist jag skrev och vi är nu redan klara för nedflyttning i Div 3 efter en mindre lyckad säsong och många misslyckade matcher. Vi har helt enkelt inte räckt till i alla matcher fastän vi bevisat för oss själva att vi kan spela en mycket bra innebandy när vi får det att stämma. Då menar jag t ex MIK hemma och borta, Lesjöfors borta, Leksand och Alfta på hemmaplan och även stora delar av första mötet mot Hagunda där vi visade att vi helt klart hör hemma i Div 2 även nästa säsong. Borlänge och Hagfors tycker jag definitivt vi borde ha bakom oss i serien, och även ett lag som Hedemora som inte spelar någon konstruktiv innebandy alls utan bara chansspelar och förstör för motståndarna genom ett systematiskt hackandes med klubborna. Såna lag vill jag inte se i elit-innebandy...

Men nu är det som det är och i Div 3 nästa år är det inget snack om att vi ska bara ned och spela för att vinna serien återigen. Ett mycket realistiskt mål då H3 inte håller allt för bra mått i år i allafall. Livets Ord tycker jag inte alls imponerar och ändå leder man H3 före Gottsunda. Livets Ord kommer inte ha en suck i H2 om de behåller samma lag, det är något som är säkert.

Vinst igår mot Borlänge med 11-5 efter show av Adde Aspenlind som slog till med 1+5 och spädde på det hela med en 2+10 minuters utvisning när de innan dess bra domarna ville synas och började spela över. Felix hade dessförinnan blivit satt på en U5 för en föreseelse som sällan ens blir 2or i H2... Själv slog jag till med en kasse, ganska trött mål då jag förvaltade ett friläge och det var mitt 14:e mål för säsongen och den 5e matchen irad jag hittade rätt. Känns mycket bra! Fick dagen till ära spela ihop med come-backande Bexell och Felix. Vi var på grymt bra humör och gick 4-0 ihop under 2 perioder och vad jag kan minnas släppte vi inte till en enda farlig målchans under de perioderna. Spännande inför framtiden.

Övriga notiser från H2 i helgen var att blott 15-åriga Albin Englöw från Hagfors slog till med 4+1 mot Aston på bortaplan. Och kan även notera att seriens 2 största töntar (vill ni veta varför, så kontakta mig), Robin Granlund från GS86 och Joakim Turunen från Norrby IK gjorde 2+2 respektive 4+0, och Turunen hann även med en 2+10, varför är jag inte förvånad?

MIK slog Hagunda med 5-4 efter sudden efter att missat en öppen kasse som fastnade i stolpen med dryga 15 sekunder kvar.. Där kunde Hagunds kvaldröm hängt på en skör tråd. Men man lyckades dock reda ut stormen sista sekunderna och har nu allt i egna händer mot Hedemora vilket jag är övertygad om att man klarar 100 gånger av 100.
Kul att se Rasmus Enström, han låg bakom allt i MIKs anfallsspel och var väl inblandad i 4 av 5 mål för MIK. Trist av bror Patrik inte kunde vara med, då hade nog Hagunda fått kapitulera tror jag...

Sirius åkte idag på sin första förlust i H1, motvationen höll väl inte. Widh och Fredde fick showa lite och Fredde slog till med 2+0 och Widh med 1+1. Killarna är onämnda i UNT här Kul för bägge att få hänga dit sina första kassar i förbundsserien nu, vilket en annan har för vana nu för tiden ;)

Dan Johansson gick poänglös från denna fight, när hände det senast?

Imorgon är det träning för J2 och det blir finslipning inför derbyt med J1 på onsdag i Gamlis. Matchen där börjar 19.30, något jag verkligen kan rekomendera att se!!

Det var allt för ikväll, kommer förhoppningsvis någonting imorgon om jag hinner. Träning med J2 17-18 och Möte med Sirius Elit-råd mellan 21-? så jag kan inte utlova någonting...

Vill bara rekomendera att titta på "Sveriges värsta bilförare" där den ökända innebandydomaren Patrik Starborg deltar... En profil på många sätt inom domarkåren...

Avslutar med en bild från en av de bästa tv-serierna som idag bjöd på ett myckte hett avsnitt!

Booth och Bones

Booth och Bones...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida