Derby derby derby!

Snart är det dags för "super-derbyt" i HJ19-elit som det så länge pratats om...

J2 vs J1, de unga vs de äldre... Kommer bli en härlig fight. Vi har som sagt inget att förlora och vi ska spela sjukt respektlös och gå in stenhårt i varenda närkamp och visa J1 att små-grabbarna kan de också. Får vi hål på J1 ganska fort samtidigt som vi inte släpper till något bakåt så kommer det bli mycket, mycket spännande.
Vankas storpublik och fullsatt i Gamlishallen. Årets match i Junior-serierna i Uppland utan tvekan, det vill man ju inte missa! Jag är taggad till tusen!

I skymundan av denna match så är det lite CL på g också. Mitt favo-gäng Juve lirar borta mot Chelsea och jag tror på ett oavgjort resultat, låt säga 0-0 eller 1-1. Sporting Lissabon tar emot Bayern Munchen, där tror jag även på 1-1.  Real Madrid tar emot Liverppol, en match som kommer sluta 2-1 till Real Madrid. Och slutligen är det Villareal som tar emot Panathinakos, och den kanske kommer sluta 2 eller 3-1 till Villareal. Så vill ni vinna en slant, är det bara att spela så ;).

Balrog och Storvreta spelar en mycket trött liga-cupfinal idag, dock är den värd 100 000:- vilket är intressant för lagen, men kanske inte för publiken och det var knappt att man visste om att matchen spelades idag. Jag tror dock Storvreta drar det längsta strået om man kommer till spel med ordinarie lag. Vinst med 4-7.

Lite halv-intressant med Schack-VM som spelas just nu.. Alla matcher slutar ju typ oavgjort.. ingen publiksport direkt.

Riktigt less på David Nalbandian som förlorade i natt mot en spelare rankad 116 när han själv är 12a.. tack vare den förlusten gick mitt tips i graven... Sjukt illa.. Är ju samma sak som att vi i Loke skulle slå Sirius... Det händer inte varje dag i veckan om man säger så.

Hoppas på bättre lycka idag då jag har spelat på Villareal hemma mot Panathinakos, AIK hemma mot Borås i hockeyallsvenskan och även Bajen i handboll borta mot Trelleborg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida