Supermatch eller träning?...

Ikväll står vi i Loke inför ett stort dilemma...

På fredag avslutar vi vårat spel i H2
med en obetydelselös match mot Norrby IK på bortaplan och självklart ska vi göra en bra match och göra allt vi kan för att vinna matchen. Träning tisdag och torsdag för att spetsa till laget inför matchen som vanligt självklart... Dock kan man inte sopa under mattan med att det är Inter vs Manchester United på tv kvällen till ära och jag kan tänka mig att det snurrar i mångas huvuden i laget att man skulle hellre vilja se matchen. Självklart går de tankarna även hos mig. Sätta sig ned på typ O'learys med några kompisar och avnjuta en match i världklass med Zlatan och C.Ronaldo som huvudpersoner. Kommer bli en otrolig fight! Mitt tips ligger på United som har fördel av hemmaplan och som har ett fantastiskt facit defensivt de senaste matcherna. Trots bristen på försvarare tror jag att Edwin van der Saar håller sin nolla intakt och matchen slutar typ 0-0 och sen kan United kan vinna med 1-0 på hemmaplan och ta sig vidare. Det enda från Inters sida som kan störa detta är Zlatan, han är Inters offensiv!

Dock har jag själv efter mångårigt spelade av fotboll, med avslutning i Juniorallsvenskan tröttnat lite på fotboll och så länge inte Djurgården, Juventus eller Reading FC spelar har jag inget större intresse längre, så för mig är det ett solklart val, det blir träning i Alliansen. Nu hoppas jag bara att flera andra kan tänka sig att träna och kanske stå ut med att få se matchen senare, man kan ju alltid banda den eller numera även ladda ned den i efterhand. Annars lär det bli en sjukt trist träning för oss som kommer åka dit.

Sista träningen med J2 igår inför "Supermatchen".
Såg bra ut, det var många som imponerade och det var sjukt svårt att ta ut ett lag denna vecka, kanske den svåraste uttagningen vi haft hittils där det stod och vägde mellan flera spelare och var så jämt att vi kände oss väldigt deprimerade ett tag innan vi kom fram till ett slutgiltigt beslut som vi dock står bakom och tycker är helt klart det rätta. Formationerna kommer formas om lite då Jällrud operar sig idag och är ur spel. Blir spännande att se hur det faller ut, det är många frågor som söker svar. Men en sak är säker, vi har inget att förlora och vi kommer göra allt vi kan för att störa J1! Det är ingen omöjlighet!

Nu blir det jobb och mer jobb innan det bär av till Allianshallen i eftermiddag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida