Nu kanske de vore dags för comeback?

Bloggen har legat nere bra länge nu, och efter en del tjat på olika håll så har jag väl mer eller mindre övervägt att återuppta mitt "fantastiska" skrivande.. Man har ju lite mycket fritid nu när det är uppehåll med innebandyn och man "bara" jobbar om dagarna...

Kvällarna numera består av att lyssna på Spotify (Utan Di Leva och af Ugglas, underbart!!!!) och att vila upp sig inför jobbet. En och annan film passerar också förbi. Sen självklart umgås med världens bästa, Sigge!

På sistonde har det som det stod där uppe mycket jobb och mycket trötthet. Nu är det också slut för Juniorerna med lagträningar i Röbö och sommarens träningsprogram har tagit vid och jag hoppas och tror att alla kör ordentligt för att komma väl förbereda i höst när innebandyn börjar dra igång på allvar. Tyvärr kan man inte säga detsamma om Lokes fys som väl är lite indviduell eller vad man ska kalla det. Har för min del blivit en del i spåret och en hel del styrka hemma om kvällarna och jag tror nog att framåt augusti ska jag ha ett bra flås.

Division 3 stundar för oss i Loke efter degraderingen från Div 2. En mycket lärorik och väldigt utvecklande säsong för mig själv. Jag överträffade helt klart mig själv och klarade min egen målsättning för säsongen med 1400% respektive 2100%. Tyvärr gick laget egna mål inte lika bra och det blir bara att ta sig ned i 3an igen för att vända uppåt. Vi ser ut att få ett riktigt bra lag denna gång då rävar som Bexell, Söderström och Murre återvänder samt att några eventuella nyförvärv kan komma att presenteras, av toppklass. En lite bättre resumé av 3an kommer lite närmare in på säsongen men som det ser ut i nuläget känner jag att vi i Loke, Livets Ord och Arlanda kommer vara tre lag för toppen av tabellen. Årets överraskning och raket-lag tror jag kommer bli IS Saga som verkar ha något riktigt bra på gång, så länge de lyckas få en stabil målvakt där de har bekymmer och inte alls ser lika starka ut som på övriga positioner. Vem vet, FC Systemslussens hall of fame-keeper Lindwall kanske drar på sig tröjan ännu en säsong?

Om man tittar bortom innebandyn så har jag i helgen som varit spelat en fotbollsturnering med lite vänner från Loke och lite kompisar till dom, samt firat att Mackan blev 25. Fotbollsturneringen vanns av lag 3 innehållandes Mig, Stefan, Mashmod "Sexguden" och Kalle Wiik som stod för en enastående chip i mål som Zlatan himself skulle vara nöjd med! 
Kvällen fortsatte på Gillet och BJ och var mycket trevlig och vill tacka alla arrangörer, speciellt för 10an, TNT-shotten jag bjöds på som pris för skytteligavinsten i cupen.. Den var inte att leka med! Fyfan..

Nu ska jag sitta och bevaka hur Dalkurd FF förhoppningsvis kan spela hem 3 pinnar hemma mot IK Frej och säkra kvällens spelvinst...

Vi hörs (snart hoppas jag.. hoppas jag kan följa upp ett inlägg för en gångs skull..)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida