Höll på att bli årets domarmiss...

Faktiskt så är det ingen annan domare jag klagar på utan mig själv.

Lyckades i dagens toppmöte mellan Årsta och Gottsunda i F15 missa en boll som var tydligt inne i mål när jag stod placerad nära mål. Dock var min kollega Johan mycket bra placerad och kunde reda upp situationen genom att styra upp målet. Starkt av honom att vara så taggad! Och stort av Gottsunda att erkänna att bollen varit inne i deras mål. Samt trevligt att Årsta var glada och väldigt positiva och glada över vårat agerande. Alltid kul med positiv kritik med tanke på allt skit man får över sig från läktarna med jämna mellanrum.

Missade dagens träning och dömde i stället pga en fingerskada orsakad på jobbet... Lite trist...

Imorgon är det Sirius P93 - Storvreta Ungdom i Gamlis som gäller, ska kika lite på mina adepter när dom lirar "utanför" J2. Blir en mycket spännande match... Skulle dömt denna match, men jag avsa mig den som den sportsliga människa jag är då det inte känns rättvist mot varken grabbarna i Sirius elle Storvreta om jag dömmer spelare jag själv coachar.

Match mot Saga på söndag, hoppas på många positiva besked imorgon!
Blir intressant att se vad Saga ställer upp med för lag, om de kommer några A-lagsgubbar eller inte...

Mycket intressant har hänt idag!

Sirius klara för Semi i Bandyn efter att krossat Vetlanda inför 5045 personer på Studan.
Slutspelet i hockey drog igång och Brynäs förlorade mycket väntat eftersom man är ett sjukt dåligt lag!
Luleå-Linköping spårar med en galen tredje period som bara innehöll en massa tjafs.
Djurgården slår Vasalund i en träningsmatch och Komac gör oväntat 2 mål..
AIK slår Täby efter en dundervändning med 8 raka kassar...

Så till dömningen...
Var toppmöte i F15 mellan Årsta och Gottsunda, en på förhand bra match och mycket prestige inblandat. Till en början var det mycket spel på Årstas planhalva och Gottsunda kunde rättvist ta ledningen på ett riktigt flaxmål och ökade på strax innan paus genom gamla Sirius/UIF-profilen Markus Brolunds lillasyster Malin. Andra perioden var ganska seg och det var mycket spel fram och tillbaka. Men tredje bjöd på spänning och Årsta reducerade på ovan beskriven situation och kunde sedan kvittera efter ett skott från nära mål. Som matchen utvecklade sig var resultatet ganska rättvist då Årsta tryckte på mycket i slutet, medans Gottsunda hade början av matchen.

I övrigt är det mycket som snurrar i huvudet just nu. Funderar på att söka till ett Coaching och Management-program i Växjö på 180p, dvs 3 år. Verkar sjukt intressant och vore ju kul att se en annan del av landet också faktiskt. Fast klart man skulle sakna mycket här, som vännerna, J2, Loke och familjen (ibland) förstås. Sigge inte minst!
Annars är det en fullspäckad helg på gång med dömning i Örsundsbro på lördag, samt lagfest Loke tillsammans med Frötunas damlag vilket ska bli mycket spännande! Och på söndag är det som sagt kamp om andraplatsen i HJ19Elit mot IS Saga, blir en grym match! Kan rekommendera den, kl 10.10 på söndag i Allianshallen A.

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida